miercuri, 12 martie 2008

Sluga lui PF Daniel, Viorel Roman, cenzurează cotidianul Flacăra Iaşului

În patru ani de zile am primit destule telefoane de la diverse persoane (pe care nu am să le numesc, încă) care au încercat să intervină pe lângă mine pentru a opri sau a îndulci tonul unor materiale de presă. Nu am dat curs cererilor şi am lăsat frâu liber redactorilor. Ba chiar s-a întâmplat să citesc uneori materiale, nu tocmai favorabile, despre prieteni sau parteneri de-ai mei de afaceri. Până la urmă asta este. Asta îmi este meseria şi nu pot interveni pentru a opri informaţii de interes public.În patru-cinci luni de zile, de la preluarea ziarului de către Viorel Roman, noul patron mi-a dat mai multe telefoane decât am primit în patru ani, prin care mi-a cerut, în mod expres, să opresc documentări, să cenzurez materiale de presă, să public anumite lucruri despre diverse persoane. Sau, mai grav, să-mi spună că a primit diverse reclamaţii de la diverse persoane care făceau obiectul unor materiale de presă, sugerându-mi că ar fi mai bine să ne facem că nu vedem ceea ce se întâmplă, iar pe de altă parte persoanele respective ar putea „sprijini” ziarul şi afacerile sale din care finanţează ziarul. Nu am acceptat acest lucru, iar lucrurile au degenerate până acolo încât însuşi Viorel Roman le-a cerut, prin telefon, să înceteze anumite documentări, sau să le dea de înţeles că trebuie să execute aceste comenzi dacă vor să mai rămână angajaţi la acest cotidian. S-a ajuns până acolo încât redactorii au fost obligaţi să semneze un soi de angajament (ceva tip Securitate) prin care redactorii devin practic nişte plante de décor.

5 comentarii:

11 martie 2008 spunea...

din motive tehnice unul din articole a disparut. la fel si comentariile. ele au fost salvate insa si repuse on line

11 martie 2008 spunea...

Stimate Domnule Rareş Neamţu,

Imi pare rău de această întimplare. Ştiu că nu este un moment uşor pentru dumneavoastră. Aş vrea mai întîi să vă mulţumesc pentru suportul dumneavoastră neaşteptat în povestea articolului meu refuzat de Ziarul de Iaşi. Spun neaşteptat, pentru că nu vă cunosc personal şi un timp mi s-a părut că nici nu împărtăşim aceleaşi valori. În al doilea rînd, as dori să vă asigur de toată solidaritatea mea. Mi-ar face mare placere sa va cunosc si personal intr-o buna zi.
Florea Ioncioaia
12 martie 2008 07:46

11 martie 2008 spunea...

de la rezon

Mama si tata ipocriziei

Cu mare bucurie si cu o indescriptibila placere am descoperit blogul dvs. O adevarata delectare sa citesc si sa descoper ca omul poate strabate toate cotloanele moralitatii... ca un miner stahanovist... cu cat mai jos cu atat mai bine. Si le strabate cu seninatate... cu seninatatea bataii in piept si dezvelirea parului de erou vertical.
Dovediti o ipocrizie pe care daca o vedeam la teatru o consideram doar o piesa proasta. Iata insa ca va ridicati in picioare in numele mass-mediei curate, deontoloage din ventricul pana in glodul de sub unghii.
Sa va reamintesc ca sunteti lupul moralist. La cate articole ati comandat, scris, manevrat, folosit... lasati in urma orice curva de la Gara. Cu mare abnegatie ati fost sluga lui Florin Asimionesei si ati jucat ani in sir asa cum dictau interesele. Nu spun ca Viorel Roman o fi usa de biserica (daca se tot da pe la lacasuri). E si el de aceiasi teapa. Da` omul care spune ca ala e murdar cand el e manjit de rahat... e de-a dreptul stupid.
De ipocrizie m-ati convins. Vreau sa vad daca sunteti si las... si nu publicati acest comentariu.
Daca sunteti curajos.. o sa afle mai multi... daca e de las... o sa stim numai noi doi.
12 martie 2008 10:50

11 martie 2008 spunea...

de la rares neamtu pentru rezon

pentru rezon
din cate imi dau seama, esti un dobitoc care, atat de curajos fiind, postezi mesaje anonime. in primul rand nu te obliga nimeni sa citesti ceea ce scrie pe blogul meu. daca vrei bine, daca nu, mai bine. oricum de dobitoci ca tine ma pot lipsi. oricum esti prea retardat mintal ca sa intelegi despre ce este vorba aici. in al doilea rand, nu m-am pretins a fi un erou, un revolutionar sau cine stie ce naiba ti-a mai trecut tie prin bila aia goala, pe care o porti tu pe umeri, si-i spui cap. eu doar am comunicat public niste fapte ale unui individ si motivele care stau la baza despartirii mele de ziar. in al treilea rand, daca ai fi stiut macar ceva despre mine, ai fi inteles ca al meu caracter nu se potriveste cu profilul unei slugi. prin urmare, iti dai cu parerea aiurea, despre ce ai auzit pe garduri, ceea ce inseamna ca esti cam prost, sau, mai nasol, o faci intentionat, cu scopul dezinformarii si discreditarii, ceea ce ma duce la gandul ca esti un mare dobitoc.
in incheiere, vreau sa-ti transmit multe urari europene din partea mea si a celor care ma cunosc.

ramona spunea...

imi rau rau, ai luat ziarul asta cand nu stia nimeni de el si l-ai ridicat mult. pacat ca o bacterie ca roman si-a bagat coada in el.las, poate face mitropolitul slujbe sa ii mearga bine lui roman, iar in ziar o sa fie transcrise slujbele de duminica, si rugaciuni ca sa iasa necuratul din RROMan:)))succes in continuare.mie mi-a facut mare placere cat am lucrat impreuna