vineri, 28 martie 2008

Oprea, o mare dezamagire!

Cu mai bine de un an in urma discutam cu unul dintre prietenii mei despre viitorul politic al urbei. Analizam posibilitatilor in campania electorala de anul acesta. Ii povesteam respectivului si ii dadeam ca si certitudine candidatura lui Dumitru Oprea pentru Primaria Iasi. Aveam si argumente: un personaj obisnuit intr-o functie de conducere de anvergura, obisnuit cu bani multi si cu gestionarea de bugete colosale, dornic si avid de putere. Si mai era un aspect. Dupa opt ani in care a fost "rectorul Oprea", orgoliul sau nu putea accepta sa nu mai fie nimic. Iar singura lui pista de relansare putea fi candidatura la Primarie. Cu sanse destul de bune. Replica amicului meu a fost ceva de genul: "Du-te ba de aici. nu te uiti la el cum arata. Ce scortos este. Parca e un cadavru ambulant cu ochelarii aia fumurii. Lumea cand il vede fuge!".

Timpul a trecut. Lucrurile s-au schimbat. El il vede acum cu sanse reale pe Oprea in fata lui Nichita. In schimb eu m-am sucit. Mi se pare destul de slab. Nu are carisma. Nu are priza la oameni. Nu are activitati prin care sa-si sporeasca notorietatea si sa atraga electoratul de partea sa. Vad doar un candidat care in acest moment nu face nimic pentru ca el crede ca totul i se cuvine. Mi se pare prea arogant. Prea inactiv si neinteresant. S-ar putea sa ma insel. Dar sunt prea multe persoane care impartasesc aceleasi opinii ca si mine. S-ar putea sa vedem un alt Oprea in campanie. Dar nu stiu daca este suficient. O vorba romaneasca spune ca "porcul nu se ingrasa in Ajun". Prin urmare, o campanie electorala nu se face virtual, nu se face numai in interiorul partidului, si in nici un caz nu se face de la mii de kilometri distanta.

Practic, in opinia mea, in acest momente, Oprea are sanse minime. Chiar si mai mici decat Irina Schrotter.

Niciun comentariu: