joi, 10 aprilie 2008

Oajdea - agitator cu interes la portofel

Il cunosc pe Daniel Oajdea inca din 1998. De cand eu eram student si reporter, iar el era sef de camin si sef de liga studenteasca. Desi am colaborat in anumite momente, pana in 2000, s-a facut ca m-a uitat. Nici eu n-am vrut sa-i aduc aminte public cum l-am cunoscut. Pentru ca nu-i o postura care l-ar avantja in cariera sa politica. Nu-i o postura care sa fie compatibila cu imaginea asta de justitiar si aparator al drepturilor cetatenesti pe care vrea sa si-o creeze.

Il vad acum pe acest domn cu aceleasi texte si cu aceeasi vrajeala pe care o avea in 1998-2000. Numai ca acum e mai matur, mai pervers si urmareste scopuri mai inalte. E in cautare de capital de imgine si capital politic. Tinteste clar spre o functie de parlamentar si are nevoie de notorietate si votul iesenilor. Iar acum are un teren proprice. Si-a gasit un adversar important, cu functie, asa incat atacurile sale sa fie vizibile. A gasit si temel de atac: bani public, lucrari de mantuiala, etc. Stiindu-l pe Oajdea imi este clar ca scopul lui este acela de a-si spori notorietatea si simpatia publica. Il doare in cot de ieseni si de golaniile pe care le-a facut primarul Nichita. singurul sau regret vizavi de golaniile primarului este, probabil, ca n-a impartit "malaiul" cu el.

E pacat ca demersurile de creionare a dezastrului celor patru ani de conducere sub Nichita e compromis de un personaj precum Oajdea. Stiind ca acest demers ascunde de fapt un interes major la portofel a domnului Oajdea nu am cum sa privesc cu ochi buni actiunile anti-Nichita intreprinse de acest personaj. E jalnic pentru PD-L ca nu au gasit un om mai curat sufleteste pentru a fi purtator de mesaj pe aceste actiuni. Nu sunt de acord cu politica asta de fraierire a electoratului, pe principiul ca iesenii sunt prosti si pun botul la astfel de actiuni.

Eu nu pot sa cred in corectitudinea acestui personaj Oajdea, stiind cum a tras pe sfoara cateva mii de studenti in perioada 1998-2000. Cum i-a folosit ca masa de manevra pentru a-si rezolva probleme personale. De ce as crede ca s-a schimbat? De ce nu mi-as pune intrebarea daca nu cumva aplica aceeasi tactica acum ca si atunci? De unde nu stiu eu ca nu are acum, ca si atunci, interese personale ascunse?

Niciun comentariu: